Dubai, dag 1

Vi vaknade klockan 7 på morgonen och packade det sista. Vid klockan 10 sa vi hejdå till Västervik och åkte till Stockholm med olika fika- och matstopp. I Stockholm satt vi i en tråkig lägenhet i typ 4 timmar innan vi åkte till hotellet, tror det hette Quality hotel. På kvällen gick vi och köpte kycklingsallad och satt på hotellrummet och mysade oss. Vi gick och la oss hyffsat eftersom vi skulle gå upp vid 5 dagen efter.
Och så vaknade vi då, klockan kvart över 5 åt vi frukostbuffé och jag var väl som en zombie så minns inte mycket av vad som hände den morgonen, haha. Minns iallafall att vi åkte buss till Arlanda och sen på Arlanda checkade vi in och så. Sen gick vi i Taxfree osvosv blablabla, tror inte ni orkar höra. Planet lyfte iallafall vid 12, och flygresan tog väl ca 6 timmar. På flygplanet var det helt ok, eftersom jag satt vid fönstret och kunde ta typ 12421 kort. Maten var dock jätteäcklig. Sen när vi kom fram... åh, kan inte beskriva känslan. Exakt samma känsla som när jag åkte till Thailand 2009 (?). Det är någon speciell lukt i varma, fuktiga länder. Ni som vart där förstår vad jag menar. Det var iallafall jättekonstigt att vara först i snön och sen i värmen. I Dubai var det solnedgång och det började bli mörkt. Sen åkte vi till vårt hotell, det tog typ 2 timmar. Vi bodde på Ramada Chelsea hotel i Al Barsha.
Väl på hotellet bytte vi om, dock inte till shorts eftersom vi skulle till en shoppinggalleria och det finns klädlagar där. (arbiska kvinnorna är mindre värda och blabla). Sen drog vi då till Mall of the emirates, var så himla glad den kvällen. Jag köpte ett halsband på Forever21 och vi fikade på Starbucks, sen drog vi till hotellet. Jag somnade glad och trött i hotellsängen! 
 
Kort från flygplansfönstret
 
Äcklig flygplansmat
 

Random kort från flyget
 
Glad tjej påväg till värmen, woopwoop
 
På hotellrummet!

Happygiiirl

Kommentarer
Postat av: sofia

fina bilder på solen :)

2013-02-12 @ 20:09:16
URL: http://sofiawyens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0