I know i'm far from perfect

Ingen är perfekt, det är så dom säger. Och det är sant, ingen är perfekt. 
Alla har bilden av perfekt i sina ögon, men den perfekta bilden du har är bara en fasad framför verkligheten.
Ingen är perfekt, inte du, inte jag, inte ens victoriasecret-modellerna är perfekta. Jag har länge försökt bli perfekt, men någon gång kommer du till den där stunden då du får acceptera att du kan inte ha den perfekta kroppen, du kanske inte har stora bröst, perfekt näsa, raka tänder eller stor rumpa. Du kanske har bristningar, du kanske har födelsemärken, men i slutet... vem bryr sig? Om kärlek ska handla om vem som har snyggast former är samhället på väg mot helt fel håll. Jag tänker nu vara mig själv 24 timmar om dygnet, jag bryr mig inte om någon stör sig på det för då är det deras problem. För mig är det närmaste perfekt man kan komma att man har ett fint inre. Man ser alltid domdär "perfekta" föhållanderna, men det kanske bara är på ytan? Jag menar, hur kan ett "perfekt" förhållande vara perfekt om dom gömmer alla brister? Om ett par aldrig bråkat, hur ska dom då veta varandras gränser? Om ett par aldrig argumenterar, hur ska dom då veta hur den andre tänker?
Just sayin
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Svar: du är awesome felicia!

2013-03-09 @ 19:43:31
URL: http://fourdays.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0